Wygodny przewóz w dowolne miejsce – taryfa

Mieszkańcy pracujący w jakiejkolwiek specjalności charakteryzować muszą się w swojej pracy specyficznymi umiejętnościami, jakich opanowanie zastrzega ich istnienie i pracę w danym zawodzie. Mechanik ma obowiązek znać się bezbłędnie na tym, co naprawia. Malarz na rodzajach farb, powierzchni oraz umiejętności doboru właściwych. A taksówkarz musi nie tylko być trafnym kierowcą, ale przede wszystkim musi znać bardzo dobrze topografię całego miasta. To jedna z jego w najwyższym stopniu bazowych umiejętności.

Figury korzystające z taksówki oczekują tego, iż po powiedzeniu miejsca docelowego, nie będą już musiały nic więcej dopowiadać, a prowadzący dowiezie ich bez kłopotu, prędko oraz najkrótszą drogą we wskazane miejsce – przetestuj taksówka serock. Współcześnie wydawać by się mogło, iż ta umiejętność nie jest już korzystna, albowiem systemy nawigacji GPS rozwiązują ten problem i pozwolą każdemu trafić wszędzie. Niestety, nie zawsze tak jest.

Każde miasto ulega ciągłym odmienieniom, powstają pionierskie ulice, są remonty, objazdy i trzeba się w tym przyzwoicie orientować, żeby nie ośmieszyć się przed konsumentem. Jest niemal miarodajne, że konsument, który zobaczy, że kierowca, jaki go wiezie nie zna się na topografii miasta, znacznie więcej nie będzie chciał skorzystać z tej sieci taksówek. By ułatwić sobie pracę, wszelkie branże i przedsiębiorstwa wypracowują sobie miarodajne normy i wzorce, których przestrzeganie ma uprościć im pracę, ustandaryzować pewne procedury i sprawić, że praca będzie bardziej wymierna oraz łatwiejsza do wykonywania, jednakowoż i do kontroli. W specjalizacji taksówkowej też jesteśmy w stanie mówić o pewnych standardach, jakie ułatwiają porównanie np. cen pojedynczych korporacji. Każda korporacja absorbująca się przewozem taksówkami ma swój cennik, w którym jest podany koszt przejazdu jednego kilometra, oraz cena za tak zwane „trzaśnięcie drzwiami”, inaczej za przejazd, gdyby nawet klient chciał po paru metrach zrezygnować z jazdy. Taksówki nie są w stanie sobie pozwolić na jeżdżenie za darmo, stąd takie zabezpieczenie. Poza tym są odpowiednie taryfy, wg. których liczone są koszty przejazdu. Przeważnie są dwie strefy, jedna w obrębie miasta oraz druga, kiedy kurs wykracza poza miasto, co świadczy automatycznie dalszą trasę. Również inaczej są liczone kursy w trakcie dnia, a inaczej kursy nocne, jakie zaczynają się przeważnie po godzinie 22 lub 23.

Dodaj komentarz