Porady dotyczące ćwiczeń i sprawności fizycznej dla seniorów

Bez względu na wiek i kondycję fizyczną nigdy nie jest za późno, aby zacząć ćwiczyć i zadbać o formę. Te proste wskazówki pomogą Ci bezpiecznie rozpocząć pracę i sprawią, że będzie to zabawne.Kobieta trzymająca hantle, wyciągając jedną do przodu wyprostowaną ręką, jednocześnie zginając drugą rękę w bocznym ruchu zwijania Jakie są korzyści z ćwiczeń dla osób starszych?

Istnieje wiele powodów, dla których z wiekiem zwalniamy tempo i stajemy się bardziej siedzący tryb życia. Może to być spowodowane problemami zdrowotnymi, problemami z wagą lub bólem lub obawami przed upadkiem. A może uważasz, że ćwiczenia po prostu nie są dla Ciebie. Ale wraz z wiekiem aktywny styl życia staje się ważniejszy niż kiedykolwiek dla Twojego zdrowia.

Niedawne szwedzkie badanie wykazało, że aktywność fizyczna była najważniejszym czynnikiem przyczyniającym się do długowieczności, wydłużając Twoje życie o dodatkowe lata – nawet jeśli nie zaczniesz ćwiczyć do późnych lat. Ale aktywność to nie tylko dodawanie lat do swojego życia, to dodawanie życia do swoich lat.Ruch może pomóc

Ci zwiększyć energię, zachować niezależność

Regularne ćwiczenia są również dobre dla twojego umysłu, nastroju i pamięci. Nigdy nie jest za późno, aby znaleźć proste, przyjemne sposoby na zwiększenie aktywności, poprawę nastroju i perspektywy oraz czerpanie wszystkich korzyści fizycznych i psychicznych płynących z ćwiczeń.Korzyści dla zdrowia fizycznego wynikające z ćwiczeń dla seniorówĆwiczenia fizyczne mogą pomóc starszej osobie:

Utrzymaj lub schudnij. Ponieważ Twój metabolizm naturalnie zwalnia wraz z wiekiem, utrzymanie prawidłowej wagi może stać się wyzwaniem. Regularne ćwiczenia pomagają zwiększyć metabolizm i budować masę mięśniową, pomagając organizmowi spalać więcej kalorii.Zmniejsz wpływ choroby i chorób przewlekłych.

Ludzie, którzy ćwiczą, mają lepsze funkcjonowanie układu odpornościowego i trawiennego, lepsze ciśnienie krwi i gęstość kości oraz mniejsze ryzyko choroby Alzheimera, cukrzycy, otyłości, chorób serca, osteoporozy i niektórych nowotworów.Zwiększ swoją mobilność, elastyczność i równowagę. Ćwiczenia poprawiają twoją siłę, elastyczność i postawę, co z kolei może pomóc w utrzymaniu równowagi i koordynacji oraz zmniejszyć ryzyko upadków.

Trening siłowy może również pomóc złagodzić objawy chorób przewlekłych

Korzyści dla zdrowia psychicznegoĆwiczenia mogą również pomóc w:Popraw jakość snu. Wysoka jakość snu ma kluczowe znaczenie dla ogólnego stanu zdrowia w miarę starzenia się. Regularna aktywność może pomóc szybciej zasnąć, zasnąć głębiej i obudzić się z większą energią i odświeżeniem.Popraw swój nastrój i pewność siebie.

Ćwiczenia fizyczne są ogromnym środkiem łagodzącym stres, a wytwarzane endorfiny mogą w rzeczywistości pomóc zmniejszyć uczucie smutku, depresji i lęku. Bycie aktywnym i silnym może również pomóc Ci poczuć się bardziej pewnym siebie.Popraw pracę mózgu Zajęcia takie jak sudoku lub krzyżówki mogą pomóc w utrzymaniu aktywności mózgu, ale niewiele można zbliżyć do korzystnego wpływu ćwiczeń na mózg.

Może wspomagać funkcje mózgu tak różnorodne, jak wielozadaniowość i kreatywność, a także zapobiegać utracie pamięci, pogorszeniu funkcji poznawczych i demencji. Aktywność fizyczna może nawet pomóc spowolnić postęp zaburzeń mózgu, takich jak choroba Alzheimera.

Pokonywanie przeszkód na drodze do aktywności w miarę starzenia sięRozpoczęcie lub utrzymanie regularnych ćwiczeń może być wyzwaniem w każdym wieku – i wcale nie staje się łatwiejsze, gdy się starzejesz. Możesz czuć się zniechęcony problemami zdrowotnymi, bólami lub obawami dotyczącymi urazów lub upadków.

Jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłeś, możesz nie wiedzieć, od czego zacząć lub możesz myśleć, że jesteś za stary lub słaby i nigdy nie będziesz w stanie sprostać standardom, które wyznaczyłeś, gdy byłeś młodszy. A może po prostu uważasz, że ćwiczenie jest nudne.Chociaż mogą się wydawać, że są to dobre powody, aby zwolnić i uspokoić się w miarę starzenia się, są to jeszcze lepsze powody, aby się ruszać.

Zwiększenie aktywności fizycznej może poprawić nastrój, złagodzić stres, pomóc w radzeniu sobie z objawami choroby i bólu oraz poprawić ogólne samopoczucie. A czerpanie korzyści z ćwiczeń nie musi wiązać się z intensywnymi treningami lub wycieczkami na siłownię. Możesz czerpać korzyści z dodania większej ilości ruchu i aktywności do swojego życia, nawet w niewielki sposób. B

ez względu na wiek i kondycję fizyczną, nigdy nie jest za późno, aby wprawić swoje ciało w ruch, poprawić zdrowie i perspektywę oraz poprawić swój wiek.Sześć mitów na temat aktywności i starzenia sięMit 1: „Nie ma sensu ćwiczyć. I tak się zestarzeję.Fakt: Regularna aktywność fizyczna pomaga wyglądać i czuć się młodziej oraz dłużej zachować niezależność.

Obniża również ryzyko różnych schorzeń, w tym choroby Alzheimera i demencji, chorób serca, cukrzycy, niektórych nowotworów, nadciśnienia i otyłości. A korzyści dla nastroju płynące z ćwiczeń mogą być równie dobre w wieku 70 lub 80 lat, jak w wieku 20 lub 30 lat.Mit 2: „Ćwiczenia narażają mnie na ryzyko upadku”.Fakt:

Regularne ćwiczenia poprzez budowanie siły i wytrzymałości zapobiegają utracie masy kostnej i poprawiają równowagę, faktycznie zmniejszając ryzyko upadku.Mit 3: „To zbyt frustrujące; Nigdy nie będę sportowcem, którym kiedyś byłem”.Fakt: Zmiany w hormonach, metabolizmie, gęstości kości i masie mięśniowej oznaczają, że twoja siła i wydajność nieuchronnie spadają wraz z wiekiem.

Ale to nie znaczy, że nie możesz już czerpać poczucia osiągnięcia z aktywności fizycznej lub poprawić swojego zdrowia.

Kluczem do sukcesu jest ustalenie celów związanych ze stylem życia, które są odpowiednie dla Twojego wieku. I pamiętaj: siedzący tryb życia ma znacznie większy wpływ na zdolności sportowe niż starzenie się biologiczne.Mit 4: „Jestem za stary, żeby zacząć ćwiczyć”.Fakt:

Nigdy nie jesteś za stary, aby się ruszać i poprawiać swoje zdrowie! W rzeczywistości dorośli, którzy stają się aktywni w późniejszym życiu, często wykazują większą poprawę fizyczną i psychiczną niż ich młodsi koledzy.

Jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłeś lub minęło trochę czasu, nie będziesz obciążony tymi samymi urazami sportowymi, których doświadcza wielu regularnych ćwiczących w późniejszym życiu. Innymi słowy, na Twoim zegarze nie ma aż tylu mil, więc szybko zaczniesz zbierać nagrody. Po prostu zacznij od delikatnych czynności i buduj od tego momentu. Zobacz na http://www.tagesspiegel.de/zeitung/auch-ueber-50-setzt-sich-das-netz-durch/134324.html

Dodaj komentarz