Marketing – nieodzowny dodatek codzienności

Świat, w którym żyjemy wydaje nam się szary i monotonny. Niejednokrotnie zapracowani, zajęci pogonią za pieniędzmi i karierą marzymy, aby odpocząć, przenieść się w inną rzeczywistość, gdzie wszystko jest ładne, bezpieczne i barwne. Świadomi naszych pragnień są bezsprzecznie ludzie odpowiedzialni za wszystkiego rodzaju walki propagandowe. Marketing obiecuje nam bowiem przeniesienie w poprawniejszy świat, pełen żywych, porządnych odcieni i emocji. Twórcy spotów obiecują nam, że jeśli tylko sięgniemy po reklamowany towar nasze życie od razu stanie się przyjemniejsze. Poczujemy się zrelaksowani, przekazani w inną realność, jaka często ma charakter idealny, wyśniony.

Świat w marketingach ma bo odzwierciedlać nasze pragnienia o stabilności, spokoju i niezakłóconym doświadczaniu przyjemności. Ma dużo obiecywać oraz mocno kusić. Ma obowiązek zapraszać oraz nęcić. To naturalnie dzięki temu konsument jest w stanie poczuć potrzebę posiadania produktu, gdyż wpływanie na wyobraźnię oraz pragnienia człowieka ma silną funkcję perswazyjną – przetestuj odzież reklamowa. Emocje żądzą stworzonym przez nas życiem. Poszukujemy jednych doznań, a unikamy innych. Reklama chce zatem podsunąć nam pod sam nos gotowe rozwiązanie. Zakupy same w sobie poprawiają nam nastrój. Nabywanie innowacyjnych rzeczy zawsze wiąże się z radością oraz zadowoleniem. Mimo to rynek towarów oraz usług jest bardzo rozległy.

W następstwie tego właśnie twórcy reklam potęgują swoje starania, by przekonać klientów do zakupu konkretnego towaru. Konkurencja jest nadzwyczaj kolosalna, w związku z tym walka o konsumenta staje się zacięta oraz bezkompromisowa. Sztuką, jaką reklamy ujarzmiły do perfekcji jest granie na ludzkich emocjach. Potrafią wywołać na naszych twarzach uśmiech, radość czy aprobatę jednakże są w stanie obudzić również silne wzruszenia. To dziedzina emocjonalna jest tym rejonem, w jaki twórcy reklam chcą trafić najbardziej. Kierowani bo impulsem lub ewentualnie mocnymi przeżyciami jesteśmy w stanie zakupić więcej. Niekiedy jest to niemniej jednak działanie dla idealna wyższego celu, jak na przykład w reklamach cywilnych propagujących wspomaganie domom dziecka czy hospicjom.

Dodaj komentarz