Marketing – fachowcy wyznaczający strategie dla firm

Reklama – eksperci określający strategie dla korporacji

Ze względu na ogromną ilość odbiorców promocji, z chęci zainteresowania konkretnym artykułem jak największej liczby klientów. Za reklamę są odpowiedzialni wykwalifikowani oraz przyuczeni ludzie, nieraz całe agencje reklamowe. Odnajdując w Internecie długopis parkera, znajdziemy reklamę bardzo często przygotowaną przez fachowców. Bez względu na branżę, w której produkty są dostępne, zasady skutecznej promocji zostają te same. Powinny zostać pokazane oraz podkreślone najlepsze cechy, które odpowiadają temu produktowi. W sytuacji reklamy graficznej, odpowiadający za wybrany projekt, grafik komputerowy ma na celu ukazać produkt w ten sposób, aby tło oraz elementy dodatkowe nie przyćmiły jego piękna, wręcz ją uwypukliły. Copywriter zaś odpowiada za to, aby tekst przypisany obrazowi potwierdzał, iż produkt, który widzimy w szacie graficznej jest tak dobry jak to widzimy, np. owoce soczyste oraz słodkie, naczynia eleganckie oraz odporne na zniszczenie, obraz monitora wyostrzony oraz wyraźny.

W przypadku pracy agencji reklamowej nad opakowaniem, afiszem, albo grafiką do gazety, dokończony projekt reklamy sponsorowanej jest wysyłany do zakładu poligraficznego. Czy taka reklama odniesieprzyniesie efekt, wystarczy siebie zapytać, czy łatwiej się kupi produkt w pudełku bez wyraźnego wizerunku, czy zapakowany w grafikę ładnych owoców lubczy też czekolady. W Polsce zapowiedziano wprowadzenie tzw. reklam dedykowanych. Telewizja publiczna ogłosiła, że właśnie jako pierwsza w Polsce planuje wdrożyć reklamę dedykowaną. Reklama tego rodzaju przyszła do naszego kraju ze Stanów Zjednoczonych.

Reklama dedykowana jest reklamą ściśle dopasowaną do w tym momencie emitowanego filmu. W przypadku telewizji państwowej, jaka planuje tego rodzaju reklamę wprowadzić, bez przerywania filmów przez reklamy sponsorowane. Na czym to polega? Tak więc, reklamujemy daną markę samochodów o ile za niedługi czas będzie się o tej marce opowiadało w informacjach. Plan jest całkiem nie najgorszy, jednak niesie ze sobą pewne zagrożenie. Minuta w czasie największej oglądalności kosztuje w okolicach 100 000 złotych.

Firmy reklamujące się patrzą zazwyczaj na dochód i dla nich połączenie przykładowo reklamy sztyletów z doniesieniami z sali sądowej, gdzie odbywa się rozprawa przeciwko zabójcy oskarżonemu o morderstwo, byłoby na tyle wstrząsające, iżumocniłyby odbieranie reklamy. Tylko czy powinniśmy wspierać trend do zarobku za wszelką cenę? Trzeba zwracać czujność na zachęty i nie zawsze im ulegać. Niekoniecznie przekłada się to na linki sponsorowane znajdowane w Internecie, które bez względu od metody reklamowej medium telewizyjnego, posiada własny, odrębny system polecenia oraz zachęcania.

Dodaj komentarz