Czy można zapobiegać nowotworom?

Utrzymuj masę ciała w normalnym zakresie przez całe dorosłe życie. „Utrzymanie prawidłowej wagi przez całe życie może być jednym z najważniejszych sposobów ochrony przed rakiem” – stwierdził niezależny panel 21 czołowych naukowców z instytucji na całym świecie, w tym z University of Pennsylvania, University College London, Kyushu University w Japonii oraz Harvard School of Public Health.

Kluczowym przesłaniem w 517-stronicowym raporcie jest to, że możemy wiele zrobić, aby kontrolować ryzyko zachorowania na raka. To ważne, żeby się stresować. Wiele osób zdaje sobie sprawę, że mają moc zmniejszania ryzyka chorób serca, ale myślą o raku jako o tym wielkim złym wilkołaku, który pojawia się znikąd.

Po prostu tak nie jest. „Dowody pokazują, że tylko niewielka część nowotworów jest dziedziczona. Czynniki środowiskowe są najważniejsze i można je modyfikować” – podsumował międzynarodowy panel ekspertów. „Jedzenie, odżywianie, aktywność fizyczna i skład ciała odgrywają kluczową rolę w zapobieganiu nowotworom”.

Bycie tak szczupłym, jak to tylko możliwe, w normalnym zakresie od 21 roku życia jest optymalne dla ochrony przed rakiem, ale w każdym momencie życia pomaga schudnąć, jeśli masz nadwagę, stwierdził panel. Nawet od 5 do 10% utrata masy ciała może być ważna.

Bądź aktywny fizycznie przez co najmniej 30 minut każdego dnia

„Wszystkie formy aktywności fizycznej chronią przed niektórymi nowotworami, a także przed przyrostem masy ciała” – napisał raport WCRF/AICR dotyczący raka. Raport zalecał, aby optymalnie dążyć do umiarkowanej aktywności, takiej jak szybki marsz, co zasadniczo oznacza chodzenie tak, jakbyś miał dokąd pójść (i trochę się spóźniasz).

W miarę poprawy kondycji staraj się codziennie wykonywać co najmniej 60 minut umiarkowanej aktywności lub co najmniej 30 minut intensywnej aktywności fizycznej. Ogranicz spożycie żywności o wysokiej kaloryczności. Unikaj słodkich napojów.

Najlepszym sposobem na zapobieganie przybieraniu na wadze jest unikanie wysokokalorycznych pokarmów, takich jak tłuste fast foody, a także suchej, przetworzonej żywności, takiej jak frytki i batoniki, a nawet zdrowszych opcji, takich jak bajgle, precle, i suszone zboża. To dlatego, że wszystkie suche, przetworzone produkty spożywcze zawierają dużo kalorii w bardzo małych opakowaniach. Zaskakująco łatwo jest połknąć 1000 do 2000 kalorii na długo przed zaspokojeniem głodu.

„Zaopatrzenie w żywność, które składa się głównie z przetworzonej żywności, która często zawiera znaczne ilości tłuszczu lub cukru, jest zwykle bardziej kaloryczne niż zapasy żywności zawierające znaczne ilości świeżej żywności” – podsumowano nowy raport na temat raka.

Aby uzyskać niskokaloryczną, gęstą dietę, codziennie wypełniaj pokarmy bogate w wodę, bogate w błonnik, takie jak owoce, warzywa, fasola, gorące płatki zbożowe, ziemniaki i inne warzywa bogate w skrobię. Pokarmy z dużą ilością wody i błonnika zwykle dostarczają dużo objętości zaspokajającej żołądek, ale nie zawierają dużo kalorii.

Unikaj również napojów bogatych w kalorie i cukry

Jedna na pięć kalorii w amerykańskiej diecie pochodzi z napojów (wszystkie te wielkie latte sumują się) i jest to duży problem, ponieważ, jak stwierdza raport na temat raka: „Napoje z cukrem dostarczają kalorii, ale nie wydają się wywoływać uczucia sytości ani kompensacji. zmniejszenie późniejszego spożycia kalorii.”

Przetłumaczone: Niezależnie od tego, czy pijesz dietetyczną colę, czy zwykłą colę, prawdopodobnie zjesz tego samego burgera i frytki. I będziesz głodny mniej więcej tyle samo godzin później. Krótko mówiąc, zwykła cola to po prostu dodawanie większej ilości kalorii w ciągu dnia, co zbyt łatwo może dodać ci więcej kilogramów.

Jedz głównie pokarmy pochodzenia roślinnego

Rady od międzynarodowego panelu ekspertów onkologicznych: Jedz co najmniej pięć porcji owoców i warzyw każdego dnia i jedz stosunkowo nieprzetworzone produkty pełnoziarniste i/lub rośliny strączkowe (fasola) do każdego posiłku. „To, a nie żywność pochodzenia zwierzęcego, jest zalecanym ośrodkiem codziennych posiłków”.

Wszystkie te pokarmy zawierają „znaczne ilości błonnika pokarmowego i różnych mikroelementów i mają niską lub stosunkowo niską gęstość kalorii”.

Jednym z łatwych sposobów na wprowadzenie dużej ilości warzyw do dnia, jak nauczali twoi dietetycy zarejestrowani w Pritikin, jest rozpoczęcie każdego lunchu i kolacji od dużej, satysfakcjonującej sałatki. Podkreślamy „duży”. To jest jeden przypadek, w którym „super rozmiar” jest bardzo dobrą rzeczą.

W barach sałatkowych zacznij od dużej miski i stosuj warzywa. Następnie dodaj dużo kolorowych warzyw i trochę chudego białka, jeśli chcesz, na przykład fasolę, tofu, kurczaka z białym mięsem lub owoce morza. Fasola jest naprawdę bogata w błonnik, dzięki czemu na długo zaspokoi Twój apetyt.

Ogranicz spożycie czerwonego mięsa i unikaj przetworzonego mięsa

Według raportu WCRF/AICR czerwone mięso, w tym wołowina, wieprzowina i jagnięcina, a także przetworzone mięso, takie jak kiełbasa, bekon, hot dogi, salami i szynka „są przekonującymi lub prawdopodobnymi przyczynami niektórych nowotworów”, w tym nowotworów okrężnica, przełyk, płuco, żołądek i prostata.

Co więcej, „diety o wysokim poziomie tłuszczów zwierzęcych są często stosunkowo wysokokaloryczne, co zwiększa ryzyko przybrania na wadze”. Eksperci od raka zalecają, aby średnie spożycie czerwonego mięsa w populacji nie przekraczało 11 uncji tygodniowo, bardzo niewiele, jeśli w ogóle.

Po więcej informacji wejdź https://www.termedia.pl/mz/Prof-Czauderna-System-odszkodowawczy-za-zdarzenie-niepozadane-dziala-wadliwie,33128.html

Dodaj komentarz