Czy jesteś przekonany, jakim sposobem trenować efektywnie?

Każda jednostka podejmująca jakikolwiek wysiłek fizyczny ma z pewnością jakiś cel. Jedni wypatrują sposobu na spadek masy ciała ludzkiego, inni pragną poprawić formę fizyczną, inni pragną zbudować tężyznę fizyczną a jeszcze inni dbają w ten sposób o dobre zdrowie. By niemniej jednak zrealizować swój plan, warto odpowiednio przygotować się do treningu. Złe nastawienie do trenowania ma prawo przynieść znacznie więcej szkód aniżeli korzyści. Pierwszą oraz fundamentalną zasadą jest wykonanie trafnej rozgrzewki. Bez rozgrzania mięśni i stawów nasze ciało jest zbyt sztywne, mięśnie nie są skłonne na rozciąganie, czego efektem mogą być niestety zbyt liczne kontuzje.

Zazwyczaj pojawiają się one w obrębie stawów. Biegacze narzekają na kondycje stawów kolanowych a również na zmiany chorobowe w obrębie tak zwanych ścięgien Achillesa. W trakcie uprawiania innych rodzajów sportu są w stanie wystąpić kontuzje kręgosłupa, rąk oraz barków, wskutek tego warto ćwiczyć z fachowym trenerem trener personalny w krakowie, który zadba o to, aby kontuzji nie było. Rozgrzewka powinna być wykonana przed podjęciem każdej aktywności fizycznej, bez względu na jej aktywność. Należy się rozgrzać zarówno przed jogą i aerobikiem jak i przed treningami siłowymi. Kolejnym czynnikiem wpływającym na efektywne trenowanie jest uzyskanie optymalnego tętna. W większości wypadków na jego wysokość zwracają uwagę osoby chcące w trakcie treningu zgubić zbędne kilogramy.

W tym wypadku trzeba pamiętać, że spalanie tkanki tłuszczowej następuje dopiero po upływie około 20 minut treningu oraz uzyskaniu blisko 65 – 80 procent optymalnego tętna. Jego wysokość oblicza się w bardzo prosty sposób odejmując od liczby 220 liczbę swoich lat. Wynik odejmowania ustala poziom optymalnego tętna. Jeżeli w następstwie tego ktoś zamierza spalić niechcianą tkankę tłuszczową, powinien obliczyć swoje tętno oraz dbać o uzyskanie właściwej jego wielkości w czasie ćwiczeń fizycznych.

Podczas pierwszych 20 minut energia do wykonania wysiłku pochodzi w 80% z glukozy, a tylko 20% z tłuszczu. Dopiero po upływie tego czasu i osiągnięciu właściwej wysokości tętna następuje właściwe spalanie tkanki tłuszczowe. W przypadku nazbyt niskiego tętna nie wolno zdobyć efektu odchudzającego, natomiast przy nazbyt wysokiej wartości może dojść do spalania mięśni.

Dodaj komentarz