Black Hat oraz White Hat SEO – czyli dobre i złe strategie pozycjonowania stron

Wraz z rozpoczęciem marketingowej działalności SEO, pojawiło się sporo dodatkowych określeń charakterystycznych tylko dla tej branży. Skrót SEO w Polsce tłumaczony jest jako „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”, potocznie nazywany także pozycjonowaniem. W funkcjonowaniu przedsiębiorstw SEO pojawiają się takie określenia jak White Hat oraz Black Hat. Co się kryje pod tymi nazwami? Postaramy się to wyjaśnić w poniższym artykule.

POCHODZENIE I ROZWÓJ DZIAŁALNOŚCI SEO

Strategia pozycjonowania powstała w Stanach Zjednoczonych, dokładniej to w stanie Kalifornia w Dolinie Krzemowej. Związana była z uruchomieniem pierwszych wyszukiwarek internetowych, które miały bezpośrednio wyświetlać różne opcje wyszukiwanego hasła. Działo się to w latach 90-tych XX wieku, kiedy stworzono pierwsze witryny sieciowe, zatem wielu osobom zależało, by tak dopasować kluczowe słowa, żeby wyświetlały się na monitorze w pierwszej kolejności. Od tego czasu wykształciły się kolejne techniki oraz specyficzna terminologia, która nadal ewoluuje.

BLACK HAT SEO

Jednym z elementów tej terminologii jest właśnie Black i White Hat. Ten podział bazuje na podstawowej symbolice, mówiącej że złe praktyki i czynności kojarzone są z czernią, a te bardziej akceptowalne z bielą. Swoje źródła te wyrażenia mają w filmowych westernach, gdzie dany kolor był przypisany do kapelusza „dobrego” oraz „złego”. Black Hat służy do określenia pracownika zajmującego się pozycjonowaniem, który korzysta z niezalecanych przez środowisko metod. Jest to między innymi kupno lub sprzedaż linków odsyłających do danej strony, wprowadzanie odmiennych słów w treści zamiast tych prawdziwych oraz parę innych czynności. Zastosowane techniki pozwalają na osiągnięcie wysokiej pozycji w krótkim czasie, jednak ich użycie może być ukarane.

WHITE HAT SEO

Tutaj z kolei osoba bazuje na metodach ogólnie akceptowalnych, często nawet zalecanych przez dane firmy. Nie stara się osiągać dobrych wyników wykorzystując te „nieetyczne” sposoby na łatwy zarobek. Metody whitehat seo skupiają się głównie na analizie, audycie seo, optymalizacji contentewej i optymalizacji technicznej. Niestety pozyskiwanie linków jest przez Google nie akceptowalne.

Więcej informacji na temat różnic whitehat SEO vs blackhat SEO znajdziecie na https://semhub.pl/

Dodaj komentarz