7 wskazówek, jak zachować zdrowie podczas pracy w domu

Covid-19 pandemia zmieniła sposób pracy i życia ludzi. Ze względu na blokadę większość firm poprosiła swoich pracowników o pracę w domu ze względów BHP. Praca w domu to zdecydowanie wygodna opcja i ma sens w tych niespotykanych dotąd czasach. Jednak wiąże się z własnym zestawem wyzwań. Praca w domu może odbić się na zdrowiu fizycznym i psychicznym. Mogą obejmować:

  • Czuję się nastrojowy i odizolowany
  • Czuję się ciasno
  • Brak placówek społecznościowych
  • Trudności w utrzymaniu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
  • Pomieszane nawyki żywieniowe
  • Brak doświadczenia
  • Aby zachować zdrowie i pozostać w formie, musisz dostosować się do kilku zasad i przestrzegać ich.

Stosuj zdrową dietę / Bądź nawodniony

Praca w domu nie oznacza trzymania się nieregularnego harmonogramu i jedzenia wszystkiego, na co masz ochotę. Ważne jest, aby utrzymywać odpowiednią dietę i zdrowo się odżywiać. Upewnij się, że Twoja dieta zawiera warzywa liściaste, rośliny strączkowe, jajka, fasolę i owoce. Nie bądź leniwy, jeśli chodzi o wodę pitną. Napełnij kilka butelek rano i upewnij się, że skończysz je do końca dnia pracy. Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia pomoże Ci zachować świeżość. Przygotuj kilka zdrowych przekąsek, aby uniknąć chrupania chipsów.

Stwórz własny program fitness w domu

Covid-19 spustoszył naszą codzienną rutynę, ale nie możemy pozwolić, aby dyktował warunki dotyczące naszego zdrowia. W porządku, jeśli nie możesz iść na siłownię. Nadal możesz korzystać z bieżni lub roweru stacjonarnego, który jest w domu do codziennej dawki ćwiczeń. Możesz ćwiczyć jogę, a nawet uczęszczać na zajęcia zumby online. Wybierz coś, co lubisz i zrób z tego nawyk. Utrzyma Twoje ciało w dobrej kondycji i zrelaksuje umysł. Jeśli to możliwe, przeznacz codziennie 30 minut na spacer po okolicy. Spróbuj każdego ranka wygospodarować 15 minut na medytację. Zrelaksuje twój umysł i zrobi ci świat dobrego. Pamiętaj, aby nosić maskę i zachować dystans.

Skonfiguruj swoją przestrzeń do domowego biura

Praca w domu nie oznacza, że ​​pracujesz w całym domu w dowolnej pozycji, w której czujesz się komfortowo. Lepiej będzie, jeśli założysz wyznaczone miejsce pracy lub biuro w domu. Znajdź stół i krzesło, które są ergonomiczne. Podczas długich godzin pracy ważne jest utrzymanie prawidłowej postawy. W przeciwnym razie będziesz cierpieć na bóle szyi i pleców. Idealne krzesło biurowe powinno mieć podłokietniki i wysokość, która pozwala stopom spoczywać płasko na podłodze. Idealnie powinien być taki, który wspiera krzywiznę dolnej części pleców. Monitor komputera powinien znajdować się na wyciągnięcie ręki, a górna część monitora powinna znajdować się poniżej poziomu oczu, aby uniknąć zmęczenia oczu.

Utrzymuj równowagę między życiem zawodowym a prywatnym

Praca w domu nie oznacza spędzania w pracy 24/7. To może być zabójcze, jeśli przepracujesz się i na pewno się wypalisz. Tylko dlatego, że wyeliminowanie codziennych dojazdów daje Ci wolny czas, nie oznacza to, że powinieneś spędzać wszystkie wolne godziny na pracy. Skoncentruj się również na swoim domu i rodzinie.

Ten okres był ciężki dla rodzin i ważne jest, aby poświęcić im trochę czasu. Praca w domu i odcinanie się od rodziny nie jest zbyt zdrowym zajęciem. Znajdź czas na zabawę z rodziną. Ugotuj ich ulubiony posiłek. Zagraj w grę ze swoimi dziećmi. Obejrzyj program w serwisie Netflix. Zrelaksuj się i baw się dobrze po godzinach pracy. Jesteś to sobie winien.

Trzymaj się harmonogramu

Ustal harmonogram, który Ci odpowiada i trzymaj się go. Nie prowadź nieregularnego stylu życia tylko dlatego, że pracujesz w domu. Wykorzystaj czas zaoszczędzony na codziennej podróży na swoją korzyść. Nie rezygnuj z godzin snu. 6-7 godzin dobrej jakości snu sprawi, że poczujesz się odświeżony.

Nie pracuj do późna w nocy ani w weekendy. Nie przynoś problemów z pracą do domu. Zostaw je przy stole roboczym i idź dalej, gdy dzień się skończy. Praca w domu przez długi czas wymaga innego planowania i trzymania się tego planu bez narażania życia rodzinnego. W przeciwnym razie możesz zrujnować zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne.

Wstań i ruszaj się jak najwięcej

Sprawy wyglądałyby inaczej, gdybyś był w swoim biurze. Byłbyś w ruchu przez cały dzień, przechodząc z jednego spotkania na drugie, jedząc jedzenie w stołówce, podróżując do biura klienta itp. Praca w domu drastycznie zmniejszyła te ruchy. Nagle jesteś przykuty do krzesła i przechodzisz z jednego spotkania na zbliżenie, nie ruszając się z miejsca. Może to mieć straszny wpływ na twoje zdrowie.

Wyrób sobie nawyk wstawania i poruszania się co najmniej przez 5 minut co pół godziny. Spaceruj po korytarzu. Idź do kuchni i rzuć okiem na to, co się gotuje. Porozmawiaj ze swoim dzieckiem. Od czasu do czasu daj sobie przerwę. Przynajmniej trzy 15-minutowe przerwy w godzinach pracy to absolutna konieczność, aby uniknąć wypalenia. Nie przyklejaj się do krzesła. Wcale ci to nie pomaga.

Miej system wsparcia na miejscu

W miejscu pracy jesteś przyzwyczajony do posiadania przyjaciół i współpracowników, z którymi możesz dzielić się pomysłami i omawiać problemy. Przejście z miejsca pracy do pracy z domu pozostawiło w tym obszarze dużą próżnię. Spotkania odbywają się za pośrednictwem Zoom lub Meet, więc praca nie ucierpi. Brakuje jednak interakcji jeden na jednego. Trudno to całkowicie zastąpić technologią. Ludzi może łatwo dotknąć ten brak interakcji międzyludzkich i może to wpłynąć na nich na więcej niż jeden sposób. Pozostań w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną. Porozmawiaj z kolegami z pracy. Jeśli chcesz podzielić się swoimi odczuciami dotyczącymi życia, pracy lub czegokolwiek, co Cię niepokoi, zrób to bez zwłoki. Nie pozwól, aby narastał stres. To nigdy nikomu nie służy.

Zobacz więcej na stronie: https://www.pathkindlabs.com/7-tips-stay-healthy-while-working-home

Dodaj komentarz